Veilig betalen     Documenten direct downloaden     ISO 9001:2015     Meer dan 300+ documenten online    Online kenniscentrum
  Veilig betalen     Direct downloaden     ISO 9001:2015

Lidmaatschap klachtencommissie

Geschatte leestijd: 1 min

Algemene uitleg

De externe commissie behandelt binnengekomen klachten tegen organisaties die bij ons zijn aangesloten conform de geldende klachtenregeling.

De werkwijze

De klager ontvangt een ontvangstbevestiging en de voorzitter van de klachtencommissie voert een ontvankelijkheidstoets uit. Wanneer de klacht ontvankelijk verklaard wordt, start de ambtelijk secretaris met het verzamelen van informatie.

Na ontvangst van de klacht ontvangt de klager een machtigingsformulier waarmee we bij de organisatie een verzoek kunnen doen voor het opvragen van medische gegevens. Het is belangrijk dat u binnen de geldende termijnen, zoals verzocht door de ambtelijk secretaris, informatie en uw verweer aanlevert.

De voorzitter bepaalt, conform de regeling, of er voldoende informatie is voor de schriftelijke afhandeling van de klacht en/of dat een hoorzitting wordt ingepland. Bij een schriftelijk afhandeling wordt dit met reden omkleed aan u gecommuniceerd.

De kosten

U betaalt jaarlijkse kosten en daarnaast per klacht een maximaal eigen bijdrage. De jaarlijkse kosten zijn bedoeld voor de administratieve afhandeling en standaard kosten van het in stand houden van de externe commissie zoals maandelijkse vergaderingen en bijscholingen en het samenstellen van de jaarlijkse klachtenverslagen.

Per klacht betaalt u een eigen bijdrage met een maximale hoogte van 1000,00 euro exclusief BTW zonder hoorzitting en een maximale hoogte van 1500,00 euro exclusief BTW met een hoorzitting. Hier worden de ambtelijk secretaris en de deelnemende leden bij een klacht van betaald. Daarnaast zijn er kosten verbonden aan de locatie voor de hoorzitting of de bijeenkomst voor schriftelijke afhandeling door de commissieleden.

Een overzicht voor u

Andere lidmaatschappen

Met een gecombineerd pakket krijgt u korting op de jaarlijkse lidmaatschapskosten:

  • Vertrouwenspersoon
  • Klachtenfunctionaris
  • Functionaris Gegevensbescherming
  • Aandachtsfunctionaris meldcode

Andere lidmaatschappen

Wij bieden organisaties en professionals allerlei soorten diensten. Aanverwant aan deze dienst zijn de eerder benoemde lidmaatschappen. Wij bieden ook diverse e-learningmodules en trainingen aan. Aanverwante zijn:

  • Kwaliteitseisen organisaties jeugdsector
  • Kwaliteitseisen VVT-organisaties

Overige downloads

Bij de kennisitems kunt u documenten downloaden. Andere documenten die specifiek voor dit lidmaatschap van belang zijn kunt u hieronder downloaden:

  • Voorbeeldtekst voor op uw website
  • Voorbeeldtekst voor een folder
  • Logo Stichting ECKG - lidmaatschap
  • Functieomschrijving vertrouwenspersoon
  • Klachtenregeling klachtencommissie algemeen
  • Klachtenregeling klachtencommissie leveranciers
  • Klachtenregeling klachtencommissie Jeugdwet
001-arrow-with-scribble

Contactformulier

Heeft u vragen? Stuur ons een bericht met onderstaand formulier.

    Heeft dit artikel u geholpen?
    Nee 0 0 van de 0 vonden dit artikel behulpzaam
    Aantal keer bekeken: 77

    Nieuwsbrief

    Blijf op de hoogte

    Wij delen actuele ontwikkelingen en nieuws op gebied van wet- en regelgeving en andere professionele standaarden. Het zijn geen algemene nieuwsartikelen, maar het richt zich op onderwerpen waar een organisatie of zorgverlener volgens het kader aan moet voldoen.

    Uw gegevens worden gebruikt in overeenstemming met ons Privacy beleid
    Beoordelingen

    Wat vinden anderen van Zorgdocumenten.nl?

    sluiten
    Begin met typen om producten te zien die je zoekt.
    Home
    Winkel
    Sidebar

    Winkelmand

    sluiten

    Inloggen

    sluiten

    Scroll naar boven
    Wij gebruiken cookies om uw ervaring op onze website te verbeteren. Door deze website te bezoeken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.